Page 72 - НОВИЯТ МАНИФЕСТ СПОРЕД БЪЛГАРСКИ ЕПОХАЛНИ ОТКРИТИЯ
P. 72

beinsa
                                                  (горе) (най-горе)

        Същото се отнася и за по-модерното учение на нашия светов-

        но  признат  духовен  учител Петър Дънов (Учителя – Бе-

        инса Дуно), който използва в синтез много от горните науки и

        знания и прави едно чисто нашенско духовно учение (чрез ду-
        ховни  [природни]  практики)  за  хармония  между  човек-

        природата-общество.  За  съжаление  (както  повечето  духовни
        учения) и учението на Петър Дънов е превърнато от последо-

        вателите му в религия, в СЕКТА, защото не прилагат на прак-

        тика неговите правила, техники и методология за начин на жи-
        вот, нито се стремят да го обяснят научно, нито да го хармо-

        низират с мрачната ни и трагична действителност, както и аб-
        солютизират  (противопоставят)  духовните  практики  на  мате-

        риалните, на атеизма. Така повечето последователи на Дънов
        стават  сектанти,  извън  реалния  свят,  с нищожна  полза  и  по-

        скоро вредни за обществото, отклоняващо го от материалната

        борба  за  съвършенство  и  революционно  (ускорено)  преуст-
        ройство на обществото.



        В тая връзка нашето отношение към институцията, наречена

                                                             23
                                                  (горе) (най-горе)
                       БЪЛГАРСКА ПРАВОСЛАВНА ЦЪРКВА


        е негативно, защото тя служи на властта и мракобесието. Ня-

        ма връзка и се противопоставя на науката, на марксизма и на

        комунизма. Изисква въвеждането на ВЕРОУЧЕНИЕ в училище
        под предлог моралността на православието, щото, видите ли,

        обществото се разлагало и единствено религията щяла да го
        оправи. ВЕРОУЧЕНИЕТО е всъщност нещо като дървено же-

        лязо, защото целта на науката и образованието е елиминира-
        не на СЛЯПАТА ВЯРА. Т.е. ВЯРА и УЧЕНИЕ са несъвместими

        понятия, защото вярата е сляп, безсънателен, подсъзнателен,

        емоционален,  безволен  процес,  а знанието, познанието, нау-
        ката са точно обратното – съзнателен, мисловен, логичен, во-

        леви процес на осъзнаване и овладяване на битието.

                                                           72
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77