Page 9 - НОВИЯТ МАНИФЕСТ СПОРЕД БЪЛГАРСКИ ЕПОХАЛНИ ОТКРИТИЯ
P. 9
гова структура, ще е предпоставка за развитието на всеки.
А сега забогатяването на малцина е заради обедняването на
мнозина...
18. Неравенството в способностите и компетентността на хо-
рата поражда неравенство при заемане на длъжности и при
разпределението, което трябва да е според труда. Равенство
не съществува, то е само пропагандна фраза, а уравниловката
е инструмент за парализиране на производствения процес и
за несправедливост. Изразът "равни права" се отнася само
при определени ситуации и е относителен (само в даден мо-
мент) - в разглеждането на равен старт в съревнованието,
равна възможност за представяне на правата в съда, равни
права в ползването на информация, равни права за явяване
на конкурси, равни права за достъп до институции, равни пра-
ва при ползване на медицински услуги, равни права на обра-
зование, равни права за движение по пътищата...
19. Свободата е осъзната необходимост. Абсолютна свобода
не съществува. Свободата е ограничена от това, до колко сме
овладели природни и/или обществени закони. Свободата е в
диалектическо единство (единство и борба на противополож-
ностите) със своя антипод - задължението, принудата, зави-
симостта - които са в непрекъснато превръщане едно в друго.
Например. Ти произвеждаш обществено необходим продукт
свободно. Но всеки, който го придобива (уж) свободно е за-
дължен да го обмени с теб съобразно еквивалентен на него-
вия труд. Т.е. той може да го придобие свободно само при то-
ва условие. Ако то не е изпълнено, той не е свободен да го
придобие. Т.е. при размяната имаме и свобода, и задължение,
принуда.
Например, всеки е СВОБОДЕН да ходи по земята свободно,
но ако се съобразява с гравитацията. Тя го "задължава", т.е.
НЕ Е СВОБОДЕН, възпира го да развие 100 км/час пеш... Ако
искаш да станеш по-свободен по отношение на скоростта, ти
трябва да преодолееш гравитацията, ползвайки други, по-
9