Page 53 - КУРСОВА РАБОТА (КРИТИКА НА МЕДИЦИНАТА И СПОРТА)
P. 53

Суецкия канал, твърди, че без арабите и индусите, т.е. без вегетар-
          ианците, едва ли каналът щял да бъде завършен. Великите цивили-

          зации на индуси, китайци, египтяни, перси, гърци, римляни съвпад-

          ат с време, когато са били вегетарианци. След началото на тяхното

          месоблудство започва и техният разврат на всички лични и общест-

          вени системи. И крахът на тези цивилизации е неизбежен.
                 Според  Триптоломеевото  законодателство  месоядството

          било най-строго забранено, особено за всички интелектуалци.

                 Платон в прощалния си диалог „Република“ (4-ти век пр.н.е.)

          представя Сократ, дал образец за един град, на когото предписал

          хранене с житни храни, плодове и зеленчуци.

                 Сенека (1-ви век от н.е.): „Растителните продукти са достатъч-

          на храна за стомаха, в който сега тъпчем най-различни същества“...
          „Когато животът е бил по-прост, не е имало нужда от толкова много

          лекари, нито от толкова много хирургически инструменти и сандъци

          с лекарства. Здраве имало поради простото живеене. Многото блю-

          да докарвали много болести. Забележете колко много същества по-

          глъща един стомах, рушител на земята и морето. Не е чудно, че та-

          кава противоестествена храна докарва различни болести.... Преб-

          ройте готвачите и вие не ще се учудите според броя им, че има тол-
          ково много болести.“

                 Плутарх: „Най-често се разстройва храносмилателният орган

          от месна храна, защото тя скоро го затлачва и оставя лоши после-

          дици. За човека ще е най-добре да не яде никак месо, защото земята

          ни дава достатъчно много предмети, които ни служат не само за
          храна, но и за наслада.“...       „Вие ме питате на какво основание

          Питагор се е въздържал от месо. Аз пък от моя страна се чудя, какво

          чувство, мисъл или причина е ръководила оня човек, който пръв е

          осквернил устата си с кръв и е позволил на устните си да се допрат

          до месото на убито същество и който е наредил на своята трапеза

          обезобразените форми на умъртвени трупове и ги е обявил за

          всекидневна храна. Това, което преди малко е било същество,
          надарено с движение, със сила, с усещане, с любов и глас?“

                 Хезоид (8-ми век пр.н.е.) рисува „Златния Век“, в който ме-

          сото като храна не е познато, от което и кражбите, измамите,                                     53
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58