Page 29 - НОВИЯТ МАНИФЕСТ СПОРЕД БЪЛГАРСКИ ЕПОХАЛНИ ОТКРИТИЯ
P. 29

Такова одържавяване на средствата за производство при за-
        пазени стари производствени отношения на капитала създаде

        онзи абсолютен монопол, който циментира целия икономичес-
        ки и обществен живот и огради с "железни завеси" тази систе-

        ма. Старите производствени отношения означаваха отново, по
        същия  начин,  превръщането  на  парите  в  капитал,  че  отново

        работната сила е стока, каквато винаги е била при капитализ-

        ма до този момент. Това беше непознат прецедент в история-
        та на капитализма, копиран от Съветския съюз - свръхконцен-

        трация  и  свръхцентрализация  на  капитала,  позволяващи  на

        една финансова олигархия да има неограничена власт по по-
        добие на феодалния абсолютизъм.


        „Социализмът”  претърпя  фиаско  като  учение  поради  две  ос-

        новни причини. Първо, поради дълбоката заблуда, че са разк-

        рити икономическите закони на социализма, докато в действи-
        телност  всички  икономически  процеси  се  подчиняваха  на  ка-

        питалистически  закони.  Марксовата  политическа  икономия
        беше подменена с ограничената и отдавна отречена от самия

        Маркс буржоазна политическа икономия с нейното тесногръдо
        "заплащане  на  труда".  След  като  беше  вече  категорично  и

        пределно ясно обяснено от Маркс, че не трудът, а работната

        сила е стоката, която  работникът продава срещу заплащане,
        не трябваше да се слиза обратно отново до равнището на та-

        зи - домарксовата - политическа икономия, а трябваше да бъ-

        де изяснено кога и как в стоковия свят.


                                                             y
                                                         (горе)
                    СТОКАТА, НАРЕЧЕНА „РАБОТНА СИЛА”,


                                 ПРЕСТАВА ДА БЪДЕ СТОКА

        Заедно  с  това  закостенялото  мислене  издигна  нерушимата

        догма,  че  държавната  собственост  е  обществена  или  обоб-

        ществена. Държавната собственост не обезателно е общест-
        вена, ако не е обобществена! Откакто съществува държавата,

        държавната  собственост  никога  не  е  била  обществена!  Как



                                                           29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34